25 jaar
Vliegverwachtingen

Hoe begin je met paragliding?

Als beginnend parapente piloot ben je natuurlijk op zoek naar een school die bij jou past, een school waar je op een veilige manier en in jouw tempo de paragliding sport onder de knie kunt krijgen. Paragliding België geeft al meer dan 25 jaar les in paragliding en biedt je de mogelijkheid om op een veilige, verantwoorde en betaalbare manier kennis te maken met de sport. Daarnaast zijn wij ook nog eens een erg gezellige en enthousiaste club!

Zelf leren
Als je zelf wilt leren paragliden kun je kiezen uit:

• Basis liercursus: deze opleiding vindt in Nederland plaats! Na een grondige training word je met een lier opgetrokken naar ca. 300m hoogte en vlieg je zo vrij als een vogel rond! De cursus omvat een uitgebreide basistraining, 5 vluchten en een theorieavond.
  • Basis bergcursus: onze bergreizen zijn niet voor niks erg populair! Een bergcursus is de ideale combinatie tussen een spectaculaire vakantie en een goed begin van je paragliding opleiding. Een week lang ben je intensief bezig met paragliding en maak je je eerste bergvluchten: een ervaring die je nooit meer zult vergeten!
  • Basis soarcursus: na een afgeronde basis soarcursus kun je je eerste duin soarvluchten maken tijdens de soarcursus. Op elk moment dat het weer goed is, gaan we vliegen aan de Nederlandse duinen. De wind zorgt voor een opwaartse stroming waarin je uren heen en weer kunt vliegen. De soarcursus omvat zowel theorie als praktijk en omvat 5 dagdelen intensieve persoonlijke begeleiding.

Paragliding is voor jong en oud. De leeftijd van onze cursisten varieert van 14 tot ruim over de 70. Dus ook jij kunt het leren!!

Voor een keertje
Lijkt het je leuk om het paragliden gewoon eens te ervaren zonder het verder zelf te leren, dan kun je kiezen uit een:

Kom langs!

Op deze site vind je uitgebreide informatie over al onze cursussen. Mocht je desondanks toch nog vragen hebben of wil je ons instructieteam eens ontmoeten, bel dan eens op of kom gezellig langs, bijvoorbeeld op een van onze informatieavonden.

Vraag gerust!

Heb je een vraag over onze cursussen? Twijfel je welke cursus geschikt voor je is? Bel of ons gerust! Onze contactgegevens vind je rechts onderaan de pagina.